Khamis, 30 Ogos 2012

BURGER BAKAR DAN BURGER UJANG

Hello Hai....;)

Salah satu makanan kegemaran aku adalah burger. Tapi aku lagi suka burger daging compare dengan burger ayam. Sama jugak kalau makan sate. Biar banyak daging. Ayam tak ada pun tak apa. Tapi kalau makan dekat Mc'Donalds, aku pilih ayam spicy daripada burger yang bersusun-susun tu. Moralnya, ada makanan berdaging aku suka. Ada yang tak. Macam tu jugak dengan ayam :)

Sebelum puasa lagi, aku baca dekat FB orang sibuk cerita pasal Burger Bakar. Dalam hati tu memula taklah sibuk sangat nak merasa. Tapi bila puasa, faham-fahamlah kan. Tapi aku baik sikit tau tahun nie. Dapat kawal nafsu. Rasanya sebulan puasa nie, cuma beberapa kali jer pergi Pasar Ramadhan. Kalau tahun lepas, boleh dikatakan hari-hari Pasar Ramadhan tu mengadap muka aku. Ish! Ish! Ish!....




Ambik ko!!!! Sekali beli, 2 ok. Memang tamak. Tapi time nie aku buka puasa dengan burger jer tau. Buka makan yang double tu. Tengah malam, makan yang single. Tak membazirlah kan. Hehehe.... Percubaan pertama dengan Lagoon Puteri (double) dan Teriyaki (single). Aku beli nie kat Jalan Utama, Kampung Melayu Majidee. Bukak kat FB JB Burger Bakar, tengok diaorang ada post gambar gerai burger kat situ. Tengok ada nombor phone, aku pun try sms Adam. Order siap-siap sebab takut ramai pulak. Malas nak menunggu. So, bila sampai, memang dah siap, aku bayar, terus balik. Senang kan :) Adam pun ok. Peramah orangnya. Lagipun mesti dia nak jaga hati pelanggan kan. Nanti kalau akak teringin lagi nak makan, akak beli lagi ek ;)

Komen aku, bolehlah. Nak kata sedap pun tak, tak sedap pun tak. Cuma aku nie jenis suka burger yang melimpah ruah. Maksud aku sos dengan mayonis terlebih-lebih. Macam Lagoon Puteri tu dia agak kering. Cuma daging dia memang puas makan. Tebal dan lembut. Part tu yang aku suka ;)



Yang nie pulak burger double daging yang terlebih mayonis daripada Burger Ujang. Aku sendiri request kat adik yang jual tu letak mayo banyak-banyak. Hehehe... Burger nie tak ada jual kat merata tempat. Rasanya kat Kluang jer. Lebih tepat dekat Taman Fajar. Hah! Terliuq tak? Aku suka burger dia nie sebab sedap. Makanan yang sedap mestilah orang akan suka kan. Pelanggan dia pun boleh tahan ramai. Bagusnya sebab dia 1 gerai tapi ada 2 pasang pekerja yang buat kerja yang sama dalam 1 masa. Faham tak? Senang cerita, 2 orang goreng burger, 2 orang tolong bungkus. Ramai macam mana pun, korang takkan tunggu lama punya. Sekejap jer dah dapat. Ada jugak diaorang jual pau. Lembut dan sedap. Sedap jerlah memanjang ko Diana kalau bab makan!!!!! ;p

Ok, done ;)

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da....

♥ IaNda diaNa ♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan