Rabu, 30 Mei 2012

BILA DAH MINAT - KEK DAN TART

Hello Hai...:)

Kisah kali nie tak ada kena mengena dengan aku. Aku nak cerita pasal kakak kesayangan aku dan minat dia. Buat kek, tart, roti, puding. Senang cerita, dia nie rajin masaklah. Bukan takat pemanis mulut jer. Makanan lain pun dia pandai jugak. 1000 kali pandai dan hebat kalau nak dibandingkan dengan aku. Jujur kan ini budak berterus terang yang dia kurang gemar memasak. Teruk betul. Hehehe...

Cita-cita dia kalau duit banyak, nak berenti kerja, pastu bukak bakery sendiri. Aku memang sokonglah kalau dah tu minat dia. Bukan takat aku. Satu family akan sokong apa jer yang dia atau ahli keluarga lain akan buat. Sokongan family kan penting dalam hidup kita. Kakak aku nie rajin pun rajin. Kalau ko takat minat ada, tapi ko malas, memang tak jadi apa lah kan. So, bila dah rajin, minat pun beratus-ratus kali ganda, nie lah hasil yang dia akan dapat.

Taraaaaaaaaaaaaaaaa......


Blueberry Cheese Tart - Emmmm... Nampak sedap tak? Salah satu pebret aku. Dan sekarang dah terjebak pada kawan-kawan aku sekali. Dulu memula kakak aku buat, corak atas tu bukan macam nie. Dia just corakkan pakai blueberry. Tapi orang kalau dah banyak kali buat, memang akan ada perubahan lah kan. Yang penting, BCT nie tetap best. Aku paling suka sebab ada cheese. Tetiba macam dah gila cheese plak kan ;)




Kek Lapis Cheese Persona @ Tiramisu - Yang nie pun sedap!!! Bila masuk mulut, rasa macam cheese + oreo tu melompat-lompat ok. Kononnya nak gambarkan betapa lazatnya tiramisu nie yer. Hehehe.... First time aku rasa nie, masa aku datang KL ujung bulan 4 ari tu. Sampai kitaorang (aku + kengkawan) 'melantak' tiramisu nie malam, pagi bawak ke petang. Sangat buruk perangai. Huhuhu... Tapi dah sedap kan. Nak kata macam mana lagi ;p



Kek Red Velvet - Nie projek terbaru kakak aku yer kawan-kawan semua :) Tak boleh nak cakaplah sedap ker tak sebab dia hanya emailkan gambar pada aku. Huh! Sangat jahat ;p Nak buat macam mana. Kami nie jauh. Aku kat JB, dia kat KL. Takkan nak hantar pakai pos laju kan. Sungguh tak logik. Hehehe... Walaupun aku tak rasa, tengok dari gambar aku rasa sure sedap. Dengan cheese + whip cream. Sangatlah buat aku terliuq. Aku kena 'claim' dengan dia nie bila datang KL bulan 7 nanti ;)

Kakak aku nie bukanlah buat bisnes pun. Buat takat suka-suka. Orang kata makan sendiri. Tapi mana lah tau tetiba korang terbaca post aku nie, korang macam terasa-terasa kat tekak, korang pergi jerlah kat sini - Ina Pj. Nak mintak resipi kek dan tart kat atas tu pun boleh. Dia sempoi punya orang. Tak kedekut. Biasalah. Kakak siapa yang baik nie? Mestilah kakak Diana. Yeyyyyyy.....

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da....

♥ IaNda diaNa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan