Jumaat, 22 Jun 2012

FULLHOUSE - JALAN YAP KWAN SENG, KL

Hello Hai...:)

Nak kongsi dengan korang semua tentang Fullhouse. Pertama kali aku makan kat sini sebab kat JB tak ada pun. Lagipun nie semua kerja kawan-kawan aku yang rajin 'mensurvey' tempat-tempat makan yang awesome nie. Jadinya, bila datang KL bulan April lepas, tempat makan nie termasuk dalam salah satu list yang kami semua akan serbu. Jom, aku bawak korang jamu mata ;)

Ops!!! Tapi sebelum tu, aku kenalkan dulu kawan-kawan aku. So, nanti bila aku sebut nama diaorang, tak adalah korang pening-pening lalat kan. Senang cerita. Nie semua kawan yang aku sayang sangat-sangat sejak 13 tahun yang lalu. Time blaja lagi kitaorang kenal. Alhamdulilah, kekal sampai hari nie. Harap-harap hubungan nie akan kekal sampai bila-bila, sampai akhir hayat. Amin....


Depan dari kiri : Deq Sue & Mummy
Belakang dari kiri : D, Ain & Along


 Welcome ;)




Lain FH(aku singkatkan untuk Fullhouse), lain dekorasinya dan lain kereta mininya. Hehehe... Kalau korang tengok gambar hiasan dalaman FH Jalan Yap Kwan Seng nie, semuanya bertemakan putih. Bagi aku sweetlah. Nampak suci jek, redup mata memandang. Cuma aircond dia macam tak berapa nak sejuk. Kalau aku tak silap, ada air cooler yang besar terletak kat satu sudut tu. FH nie 2 tingkat. Bawah tempat makan, atas macam small butik. Aku tak jelajah sampai atas sebab ada 1 kes terjadi. Nanti aku cerita ek. Hehehe...



Nie lah menu makanan yang kami pilih. 4 orang makan chicken chop, Along sorang makan speghetti. Pada aku, aku suka chicken chop nie. Sayur fresh, mashed potato sedap dan yang penting black papper raisin jus tu. Sangat-sangat sedap. Tapi Mummy pulak tak suka. Dia kata tak sedap. Ain esoknya dia pergi lagi makan tapi dekat Wangsa Walk. Menu yang sama. Nampaknya dia pun sama macam aku, suka chicken chop nie ;) Menu Along aku tak rasa. Tapi sebab tengok dia makan pun berselera, aku assume makanan tu memenuhi citarasa dia. Chop!! Nampak tak kek yang berkaler-kaler tu? Hah!!! Tu Mummy yang tempah. Maknanya kami bawak kek tu dari luar makan dekat FH. Nie ala-ala small reunion, tu yang sampai dia tempah kek. Simple tapi sedap sangat sangat sangat sangat. Punyalah banyak sangat....




Kek yang comel dan sedap nie datangnya dari Ixalicious. Harga kek nie RM 75.00. Aku rasa memang sangat berbaloi dengan kelembutan kek tu. Ditambah pulak dengan kelazatan cream dia. Arghhhh!!! Aku rasa aku nak makan kek rainbow tu sekarang jugak. Ixa!!! Tolong pos ke JB. Huhuhu.... Tapi nampaknya makan aku hari tu memanglah best. Chicken chop yang sedap, kek rainbow yang yummy, yummyyyyyy ;)

Sebelum aku terlupa, tadi kat atas kan aku ada mention kitaorang tak sempat nak menjengah sampai ke tingkat 2 kan. Semuanya gara-gara Deq Sue dah terjatuhkan penutup teko kaca kat situ. Terdiam sekejap semua. Dah buat salah, mengakulah kan. Deq Sue pun say sorry pastu cakap yang dia akan ganti. Ganti pakai duit jerlah. Mana nak tau benda tu beli kat mana kan. Tapi pekerja kat situ, terlalulah sombong. Buat muka, tak mesra pelanggan langsung. Sebenarnya dari kitaorang masuk, dah terang-terang nampak muka 'gadis-gadis' pekerja kat situ macam tak mesra. Tapi kitaorang abaikan sebab yerlah datang nak makan, bukan nak carik gaduh. Tak sangka sampai ke sudah, macam tu jugak ekspresi muka diaorang. Emmmmm.... Sungguhlah tak suka situasi macam nie. Maybe tu lastlah kitaorang singgah ke situ. Kalau terasa nak makan, akan usahakan pergi ke FH yang lain :)

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da....

♥ IaNda diaNa 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan