Selasa, 17 September 2013

BUKAN KERANA AKU TAK CINTA - EMAN SUFI

Terbitan : Karya Seni
Harga : RM 24.00

Ini kisah rasa cinta Mastura pada Jebat, pekerja abang iparnya, Uwais. Pada mata Mastura, ada sesuatu yang menarik pada Jebat. Walaupun dia tidak mendapat layanan yang baik daripada Jebat, namun alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke penghujungnya. Sekali hati dah terpaut, apa pun cabaran sanggup diredah.

Jebat, lelaki yang ingin berubah ke arah kebaikan daripada sejarah silamnya. Siapa sangka, lelaki yang mempunyai parut dimata itu rupa-rupanya adalah orang yang sebelum ini terlibat dalam kumpulan kongsi gelap. Lelaki yang telah melakukan bermacam-macam kesalahan. Perempuan silih berganti ibarat baju.

Walaupun sering mengelak daripada Mastura, namun lama-kelamaan, terbit rasa sayang dalam diri Jebat. Dengan kedegilan Mastura, wujudnya bakal pengantin lelaki Mastura, Ary, kehadiran Airen, sepupu Jebat dan tentangan Tan Sri buat cinta mereka akhirnya bersatu dengan rahsia yang masih Jebat sembunyikan daripada Mastura. Rahsia sudah didedahkan, Mastura tidak boleh menerima. Bila keadaan membuatkan Mastura kembali kepada Jebat, Hannah, kakak Mastura pula mencari jalan untuk menjauhkan mereka. Konflik makin bertambah bila akhirnya Jebat ditembak oleh Airen, perempuan yang masih tidak dapat menerima kenyataan Jebat bukan lagi miliknya.

Macam biasa. Aku suka semua cerita E-man Sufi. Dalam novel nie, korang akan jumpa watak-watak dari Suami Yang Kubenci dan Hikayat Si Pematah Hati. Jalan cerita pada aku ok. Tak rasa macam nak skip pun even tergeliat lidah nie sebab ada bahasa lain dalam nie (mandarin kot). Sebab Jebat nie kaum kerabat belah ayah dia adalah Cina. Tu yang terlibat dengan kongsi gelap segala. Makcik Sari macam biasa. Tetap memainkan peranan dia yang boleh buat aku tersenyum. 3 buku walaupun ada watak yang sama, ceritanya tetap berbeza. Masing-masing ada kelebihannya sendiri. So, E-man. Tahniah. Moga akan dapat hasilkan lagi novel yang akan buat aku jatuh cinta
:)

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da....
 
♥ IaNda diaNa ♥ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan