Selasa, 17 September 2013

DEKATNYA CINTA - AISYA SOFEA

Terbitan : Alaf21
Harga : RM 35.00

Sambungan Adam dan Hawa. Kali nie kisah lebih pada apa yang jadi pada rumahtangga Am dan Ain dengan kehadiran si kecil, Arissa yang semakin membesar. Dalam nie akan ada imbasan ayat-ayat apa yang dah berlaku dalam Adam dan Hawa. Permulaan cerita pada aku agak comel sebab cinta dan sayang Am dan Ain nie makin lama makin bertambah. Am nyawa Ain, Ain nyawa Am. Tapi bila Ain ambil keputusan nak sambung belajar, semua jadi huru hara. Aku marah dengan sikap Ain sebab she tooks everything for granted. Dia tau dia dah abaikan family, tapi macam hari nie cakap sorry, then esok buat lagi. Tapi taklah teruk sangat sebab dia pun tau dia salah. Am pun ada salahnya. Sebab cemburu dan taknak dengar penjelasan, talak pun jatuh. Aku menyampah betullah bila talak nie senang-senang jer nak dilafazkan. Ralat lah part tu. Tapi itulah realiti kan. Apa yang aku rasa, apa yang Kak Sya huraikan dalam Dekatnya Cinta nie memang ada terjadi dalam alam realiti. Keinginan Ain yang nak sambung belajar walaupun mulut kata tak marah kalau Am tak izinkan, tapi still macam mendesak sebab keinginan dia seperti Am tak ambik peduli. Walaupun ada orang ketiga dalam cerita nie, tapi setakat syok sendiri. Sebab Ain atau Am, masing-masing tak tercuit langsung dengan kehadiran orang ketiga tu. So far pada aku, aku boleh terimalah jalan cerita nie, cuma ada benda yang aku tak berapa suka.

First, spelling error. Banyak sangat sampai aku rasa merosakkan buku nie. Sayang sebab tengah best-best baca, banyak pulak yang kurang sana sini. Second, benda kecik jer tapi boleh buat orang muskil kot. Suami Kak Zah, kejap Musa, kejap Zain. Aku pun pening. Hehehe... Tapi aku dah pm Kak Sya bagitahu apa yang aku jumpa sebab maybe dia boleh betulkan untuk cetakan akan datang. Dia pun take note pasal tu dan harap kesilapan tu akan diperbaiki untuk cetakan akan datang.

Kesimpulannya, aku bolehlah terima jalan cerita untuk sambungan Adam dan Hawa nie. Walaupun bukanlah sambungan yang jalan ceritanya mencabar gila-gila, tapi pada aku ada manisnya, ada sakitnya, ada sedihnya, ada marahnya kat dalam novel nie. So, untuk korang, selamat membaca yer.

P/S: Sebab beli direct dari Kak Sya, aku dapat fridge magnet cover Dekatnya Cinta. Gambar kat atas tu yang belah kanan kecik. Comel kan :) Ops! Kulit buku nie tebal tau. Senang lah bagi aku sebab tak payah nak sampul. Hehehehe....

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da....

♥ IaNda diaNa ♥

1 ulasan: