Selasa, 10 April 2012

BALIK KAMPUNG LAGI

Hello Hai...:)

Kan sebelum nie aku cakap nak balik kampung lagi kan? Yer!!! Minggu sudah aku balik lagi. Bezanya waktu nak balik tu, planning tengahari dah sampai tapi lain pulak yang jadi. Pukul 9.00 pagi, time adik aku nak pergi kerja, aku relax-relax dulu tengok tv. Dalam hati, takperlah. Jap lagi pukul 9.30 aku siaplah. Telan panadol 2 biji dulu sebab tekak aku rasa tak sedap. Badan pun macam lemau. Sekali tak sangka aku tertidur, sedar-sedar tengok jam dah pukul 1.00 tengahari. Ya Allah!!!! Biar betul. Kalau ikut perancangan, waktu macam nie, aku dah sampai Kluang dah. Dah janji pulak dengan kawan-kawan aku nak keluar lepas Zuhur. Kalau aku kat JB lagi, apa cerita kan? ;)

Bila dah terlambat nie, taknaklah kelam kabut. Sebab perjalanan aku jauh lagi. Kalau terkejar-kejar, sure adalah barang tertinggal + saya masih sayang diri saya :) Sms semua bagitahu aku baru nak gerak. So, waktu jumpa dianjakkan ke pukul 3.00 lebih/4.00 petang. On the way balik Kluang, banyak jugak kereta kat highway. Cuaca agak panaslah hari tu. Alhamdulilah, lebih kurang hampir pukul 3.00 petang, aku selamat sampai kat rumah mak. Duduk kejap, borak dengan mak, nenek, terus siap nak keluar. Cepat keluar, cepat balik. Perempuan tak berapa elok kalau balik malam-malam. Setuju kan? Hehehe....

Orait. Fikir punya fikir nak makan kat mana, akhirnya Barneys kitaorang tuju. Aku pun tak sure Barneys nie ada tak kat tempat lain atau tak sebab nie kira first time aku makan kat sini. Serius ok! Kalau kawan-kawan aku nie dah banyak kali jugak la. Kesimpulan yang boleh aku buat bila makan kat sini, oklah kot. Tapi mungkin bukan tempat pebret aku. Hahaha... Kebetulan time kitaorang makan kat situ, ader 1 group buat small celebration. Tak taulah apa yang diaorang celebrate tu. Cumanya bising gila!!!! Aduh. Pening-pening. Kitaorang buat sadin jerlah. Bising belakang cerita, makan, borak-borak tetap jalan :D 


 Decoration yang aku rasa agak cute.


 2 Apple Assamboi, 1 Carrot Susu & 1 Lime Juice. Ok :)


Dessert : Keladi flavour + aiskrim. Aku suka :)


Brownies aiskrim. Aku jamah sikit jer sebab geram dengan coklat yang melimpah-limpah tu ;p


Chunky Chicken : Nie aku yang order. Emmmm... Komen? Bukan pebret aku rasanya. Kuah sos tu macam tak kena dengan tekak. Alahai! Ini budak. Banyak cerewet. Hahaha....


Mimie punya pilihan. Aku rasa sikitlah ikan tu. Oklah. 


Feaza punya pilihan pulak. Ikan jugak sebab makcik nie tak makan ayam. Makanan larangan dia :)


Chicken Chop : Nie biasalah. Makanan pilihan Olyn. Pergi mana-mana, sure pesan chicken chop. Aku tak rasa pun, tapi aku tengok habis, maknanya sedaplah kot.


Sebelah aku, Mimie. Yang depan free hair Olynn, pakai tudung Feaza. Kawan aku sejak aku umur 7 tahun :)






Muka-muka yang gembira tak hingat sebab kekenyangan. Memang seronoklah dapat jumpa berempat petang Sabtu tu. Bukan senang. Maklumlah, Mimie ngan Feaza dah ada 'beg tangan' @ anak, nak bergerak kemana-mana agak terbataslah kan. Jadinya bila dapat peluang macam nie, tu yang selamba tak agak-agak ambik gambar tepi jalan. Insyaallah, ada rezeki, boleh jumpa lagi.

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie. 

Da....

♥ IaNda diaNa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan