Jumaat, 27 Julai 2012

MISI 'MENGIKAT JANJI'

Hello Hai...:)

15 Julai lepas seminggu sebelum puasa, misi 'mengikat janji' berjalan seperti yang telah dirancang. Siapa pulak yang bertunang? Cubalah teka. Hehehe... Main teka-teka pulak. Bukan dapat hadiah pun kan :) Adik bongsu aku yang bertunang. So, sebagai kakak dia ada dekat rumah, hantaran dia tu 'terpaksalah' aku hias dengan tema simple tapi comel. Hahaha... Tema tu aku yang buat sendiri. Maklumlah, aku bukanlah seorang yang sangat kreatif dalam hal-hal macam nie. Tapi aku nak make sure apa yang aku buat tu taklah buruk sangat. Nanti mak aku bising pulak. Adik aku lelaki, jadi apa jer yang aku buat, dia redha jerlah ;) Nasib aku baik sangat-sangat sebab dapat bantuan kakak ipar aku. Dia nie expert sikit bab-bab macam nie. Cuma tak dapat nak tolong sangat sebab dia sampai umah mak aku pun lewat. Ada keje. Tapi alhamdulilah sebab dia tolong jugak :)

Bakal adik ipar aku orang Melaka. Tak jauhlah Kluang - Melaka kan. Lebih kurang dalam 2 jam atau 2 jam setengah macam tu. Majlis nie aku rasa simple sangat-sangat. Itu memang kehendak dua belah pihak. Family aku pun yang menghantar rombongan nie cuma kami adik beradik, Mak Inah ngan abang sepupu aku (yang ikut trip pergi Langkawi dulu) dan Pak Long aku. Walaupun simple dan tak ramai yang terlibat, alhamdulilah semuanya berjalan lancar. Itu yang penting kan. Mehlah layan gambar-gambar yang tak seberapa nie :) Eh! Cop. Lupa nak bagitau. Hantaran tak banyak pun. 3 daripada lelaki, 5 balasan daripada perempuan ;)


 Yey!!!! Dah nak sampai :)



Ahli rombongan :)


Tak muat ker cincin tu? Hehehe...


Mak Inah, Lin (adik ipar in future, insyaallah) dan Mak :)


Hantaran daripada Lin :)


Hantaran daripada Wawan and the geng :)


Buah-buahan. Kakak ipar aku yang hias :)


Nie plak sireh junjung versi moden. Hehehe... Aku punya kerjalah nie. Aku tak pandai nak buat yang tinggi-tinggi tu kan. Jadinya aku buat kesimpulan, inilah jadinya. Semua aku pakai bunga hidup sebab nak dapatkan kesegaran. Kononnyalah. Hahaha... Duit aku masukkan dalam frame, cincin aku letak atas bunga, then serumpun bunga dengan sireh tu aku ikat sekali. Ala-ala bunga tanganlah kalau orang dok kawin tu. Imiginasi tinggi, tapi hasilnya nie jerlah yang mampu aku buat. Aku banggalah dengan hasil aku yang simple nie walaupun ada yang cakap macam orang malas buat. Arghhhhh!!! Lantaklah. Janji aku happy dengan hasil aku. Yeyyyyyyyyyyyyyy!!!!! ;)


Last sekali, aku lah nie. Hehehe... Nak jugak tunjuk apa aku pakai. Tak adalah gah mana pun. Cuma nak tunjuk shawl tu jek. Aku beli online. Dekat mana? Seperti biasa, salah satu blog online yang paling aku suka - Radiusite. Walaupun mulanya aku rasa macam overlah pulak pakai manik-manik nie kan. Tapi redah jerlah. Yang penting, shawl tu dapat dilabuhkan dengan sebaik-baiknya. Itu yang aku suka :)

Majlis berakhir lebih kurang sebelum Asar. Makanan yang family Lin sediakan adalah nasi ayam, kuih, buah, air tebu, bubur kacang. Banyak sangat-sangat. Air tebu tu yang aku paling banyak minum. Sebab manis dan sedap :) Abang aku cakap, tebu tu import khas daripada kebun abah Lin. Bagus betul orang ada kebun sendiri nie kan. Senang ;) Lebih kurang dalam jam 5.30 petang, kitaorang semua mula gerak balik. Sampai Kluang hampir-hampir pukul 8.00 malam. Walaupun penat tu terasa, tapi bersyukur sebab semuanya dipermudahkan. Semoga ikatan antara Wawan dan Lin ini akan berjalan dengan lancar dalam tempoh setahun nie. Insyaallah.

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da.....

♥ IaNda diaNa ♥

2 ulasan:

  1. simple tapi cntek hantaran tue... thumb's up to Ianda!

    Shawl hermmm ♥♥♥

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mekasih Ms Eva :) Tu jer yang termampu nak buat. Hehehehe...
      Shawl? Saya tau awak suka kan ;)

      Padam