Selasa, 6 Mac 2012

JB - KL

Hello Hai....


Minggu aku berada di KL. Motif utama? Sebab aku dapat khabar yang agak menyedihkan bila suami kepada kawan baik aku atau lebih tepat kawan susah senang aku selama ini, dimasukkan ke dalam ICU di PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya). Aku dapat tahu hal nie pukul 12.30 tengahmalam hari Khamis. Tapi aku terpaksa pergi lambat sikit sebab Jumaat tu aku ada keje yang perlu diselesaikan di opis. Dapat tiket pukul 7.00 malam hari Jumaat, alhamdulilah aku selamat sampai kat KL lebih kurang jam 11.30 malam.

Sabtu dan Ahad, kami memang berada di PPUM. Disebabkan Haidir, suami kepada Suhana (kawan aku) dimasukkan ke dalam ICU, jadinya hanya 2 orang sahaja yang dibenarkan masuk untuk lihat keadaan dia. Jadinya kami bergilir-gilir. Waktu melawat 12 tengahari - 2 petang dan 6 petang - 8 malam. Secara jujurnya, waktu kami datang nie, Haidir memang tidak sedar. Bukan koma, cuma sejak dia di bawa ke PPUM hari Ahad - 26.02.2012, memang dia langsung tidak sedar. Haidir disahkan mengidap MENINGITIS.

Meningitis ialah radang pada bahagian meninges iaitu selaput otak dan saraf tunjang. Penyakit ini disebabkan oleh jangkitan virus atau juga bakteria. Meningitis yang disebabkan oleh virus lazimnya kurang teruk dan boleh pulih tanpa rawatan yang spesifik. Meningitis yang disebabkan oleh bakteria pula adalah agak serius dan mungkin membawa kepada kerosakan otak, hilang pendengaran, kurang upaya pembelajaran dan membawa maut - Blog Dr. Anaziha.

Agak terkejut bila dengar semua nie. Rasanya macam baru jer aku datang majlis perkahwinan diaorang. Aku memang tak mampu nak pulihkan Haidir, tapi aku mampu berdoa pada DIA agar dipermudahkan semuanya, minta Haidir sembuh seperti sediada. Untuk Suhana @ Adik, kami semua ada untuk kau. Moga kau kuatkan semangat dan tabah terima dugaan nie. DIA Maha Penyayang. Apa yang berlaku, semuanya pasti ada penyelesaiannya. Insyaallah, semuanya akan pulih seperti biasa :(


P/S: Kalau korang terbaca nie semua, tolong doakan Haidir cepat sembuh ok. Aku hargai sangat-sangat.

Mekasih sebab korang best sangat baca coretan aku nie. Jumpa dalam coretan aku lagi lepas nie.

Da.....

IaNda diaNa  
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan